Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı-Caner Taslaman

Evrim Teorisi’ne İslamiyet’in, Hıristiyanlığın ve Yahudiliğin Bakışı, Caner Taslaman’ın Kitapları, Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı Kitabının Yazarı Kimdir, Caner Taslaman’ın Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı Kitabını Oku, Caner Taslaman’ın Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı Kitabının Özeti, Caner Taslaman’ın Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı Kitabın Kaç Sayfa, Caner Taslaman’ın Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı Kitabından Sözler.

Caner Taslaman‘ın 2013 yılında İstanbul Yayınevi tarafından yayımlanan Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı kitabı 472 sayfadır.

Evrim Teorisi bilimselliğin kriterlerini karşılamakta mıdır?

Platon’un, Aristoteles’in, Leibniz’in, Hume’un, Kant’ın, Popper’ın, Kuhn’un felsefeleriyle bu teorinin nasıl bir bağlantısı vardır?

Evrim Teorisi’nin felsefi ve teolojik sonuçları nelerdir?

Tanrı’nın var olup olmadığı meselesiyle Evrim Teorisi’nin nasıl bir ilişkisi bulunmaktadır?

Tanrı’nın varlığını rasyonel olarak temellendirmeye çalışan tasarım deliline, Evrim Teorisi tehdit oluşturmakta mıdır?

Evren, doğa yasaları, evrensel tüm oluşumlar, bütün canlılar ve biz tesadüfen mi oluştuk, yoksa bilinçle ve kudretle oluşturulmuş bir tasarımın ürünleri miyiz?

İslamiyet’in, Hıristiyanlığın ve Yahudiliğin teolojileri gerçekten de Evrim Teorisi’nin reddedilmesini gerektiriyor mu?

Bunlar ve bunlar gibi daha pek çok soruya bu kitapta cevap veriliyor.

Prof. Dr. Caner Taslaman‘ın Evrim Teorisi Felsefe ve Tanrı kitabından alıntılar:

Evrim Teorisi’nin doğru olup olmadığı antik dönemin bir tartışması değildir. Fakat gayeci bir yaklaşımın doğru olup olmadığı ve evrenin bilinçli bir tasarımın ürünü olup olmadığı, o dönemden beri süren bir tartışmadır ve ‘Evrim Teorisi’ ile bu tartışma daha sonra doruk noktasına ulaşmıştır.

Ernst Mayr, özcülüğün iki bin yıl boyunca biyolojiyi felce uğrattığını, Platonik düşüncenin biyolojinin felaketi olduğunu, modern biyolojinin Platonik düşünceden kurtularak geliştiğini söyler ve Platon’un Timaeus adlı eserinde duyu organlarıyla elde edilen bilgiyle gerçeğe ulaşılamayacağını söylemesine gönderme yapar.

Heidegger, Nietzsche’nin kendi felsefesini Platonculuğa karşı bir felsefe olarak gördüğünü ve Nietzsche’nin ”Tanrı öldü” sözüyle Platoncu metafiziğin ölümünü kastettiğini söyler.

Aristoteles deneysel, gözlemsel biyolojiye büyük katkıda bulunmasının yanında, biyoloji felsefesi alanında yaptığı tartışmalar iki bin yılı aşkın bir süre alıntılanmış veya ona cevap verilmeye çalışılmıştır ve onun muhalifleri bile onun önemini yadsımamıştır.

İslam dini 7. yüzyılda ortaya çıktı ve İslam’ın kaynağı Kuran, tüm varlıkları Tanrı’nın varlığının delilleri olarak nitelendirerek Müslümanları bunların incelenmesine teşvik etti. Kuran’ın ayetlerinin şekillendirdiği zihinler, bilimsel çalışmayı bir ibadet ve Tanrı’ya yaklaşmanın aracı olarak değerlendirdiler. Arapça bilimsel ilerlemenin uluslararası vasıtası oldu. Bu yüzyıllarda yaşamış Cabir bin Hayyan, Kindi, Harizmi, Fergani, Ebu Bekr er-Razi, İbn Sina, Biruni, İbn Yunus, İbnül Heysem gibi Müslüman bilim insanlarının Batı’da eşdeğerleri bulunmamaktaydı.Evrim Teorisi Felsefe ve Tanri kitap Caner Taslaman

Müslüman bilim insanları botanik konusunda da önemli eserler verdiler. Örneğin Ebu Hanife ed-Dineveri’nin ‘Kitab en-Nebat’ (Bitkiler Kitabı) adlı eseri muhtemelen 9. yüzyılın en önemli botanik kitabıdır. İhvanı Safa’nın, İbn Sina’nın, İbn Bacce’nin de botanik konusundaki eserleri, kendi ve kendilerinden sonraki dönemlerde etkili olmuşlardır.

Kaynakça: http://www.canertaslaman.com/wp-content/uploads/2014/08/EvrimTeorisiSon.pdf

3.5/5 (2)

Sizlere Daha İyi Hizmet Vermek İçin Lütfen Oylama Yapınız.

0 1 2 3 4 5

Sevebilirsin...

Yorumlarınızı Bekliyoruz. ☺